Vedení skupiny lidí a facilitace jejich schůzek patří k nejdůležitějším kompetencím manažera, scrum mastera nebo lektora. Velmi rychle se přitom ukáže, jak příslušný „průvodce“ ovládá své komunikační a facilitační schopnosti. Vést online meeting je náročnou výzvou i pro zkušené facilitátory. Trénink se skládá ze dvou tříhodinových modulů s týdenním mezičasem. Tento kurz pro vás můžeme připravit i na zakázku.
Komu je kurz určený
Trénink je nepostradatelný pro manažery, vedoucí týmů, scrum mastery nebo facilitátory, kteří pracují se skupinami a týmy nejen živě, ale také v online nebo kombinovaném prostředí. Trénink je zaměřen na pokročilé účastníky se zkušenostmi s online meetingy , kteří chtějí posunout svou dosavadní praxi na expertní úroveň. Současně však je přínosný a pochopitelný i pro začínající facilitátory.
Co se na kurzu naučíte
Získané dovednosti jsou univerzální a v plném rozsahu využitelné ve všech dalších platformách jako MS Teams, Google Meet a dalších.
Obsah kurzu
- dozvíte se co je klíčové pro úspěšný online meeting
- ukážeme vám jak dobře technicky zabezpečit meeting po technické stránce – představíme vám různé technické nástroje a vychytávky
- zjistíte, co vše by měla obsahovat dobrá pozvánka na online meeting
- získáte užitečné tipy jak časově ohraničit jednotlivé adendy meetingu a jak tento čas opravdu dodržet
- seznámíte se s důležitými nástroji pro online facilitaci – Miro, Mural, Whiteboard a další nástroje
- seznámíte se s facilitačními nástroji vhodnými pro různé formáty meetingů – schůzka, hybridní schůzka, přednáška, prezentace, workshop apod.
- budeme se věnovat specifikům facilitace tzv. hybridních schůzek – kdy je část účastníků přítomna prezenčně a část online
- dozvíte se, jak přinést i na online meeting „lidský rozměr“ a jak podpořit „sociálno“ skupiny
- budete mít několikrát příležitost si facilitaci v online prostředí vyzkoušet a také získáte zpětnou vazbu od lektora
- dozvíte se další tipy jak udělat online schůzku efektivní a co efektivitě brání
- zjistíte, jak udržet pozornost účastníků po celou dobu sektání a jak je aktivně zapojit
- ukážeme, jak postupovat, aby se účastníci schůzky cítili podobně jako při živém setkání
Forma a průběh kurzu
Informace pro přístup do online místnosti vám zašleme spolu s podrobnostmi pro připojení před tréninkem. Připojení je snadné, není nutné nic instalovat.
K webináři se prosím připojte z PC nebo notebooku. Připojením z telefonu či tabletu nejsou dostupné důležité funkce a není možné plnit připravené úkoly. Pro zvýšení interaktivity kurzu je podmínkou účasti používání kamery a mikrofonu.
Trénink se skládá ze dvou tříhodinových modulů s týdenním mezičasem, což přispívá k rozvoji nových kompetencí v praxi.
Hlavní přidanou hodnotou je interaktivní formát vedení tréninku. Účastníci jsou vysokou mírou po celou dobu zapojeni do mnoha společných i individuálních cvičení, diskusí a reflexí. V neposlední řadě k vysoké míře interakce lektora a účastníků přispívá i jejich maximální počet, který je omezen.
Kurz Efektivní vedení online meetingů na zakázku
Kurz Efektivní vedení online meetingů nabízíme také jako zakázkový, přizpůsobený potřebám vaší organizace nebo týmu. Pomůžeme vám identifikovat klíčová témata a navrhneme takové úpravy kurzu, které nejlépe zohlední vaše potřeby a další možnosti. Kurz můžeme školit přímo u vás v organizaci, kdekoliv na území ČR nebo na Slovensku.
Spojte se s námi a nechte si bezplatně zpracovat nabídku kurzu na zakázku.
Co je to facilitace
Facilitace je způsob komunikace vedoucí k efektivitě, porozumění a zlepšení spolupráce. Lze ji využít pro malé schůzky, velké porady i setkání se stovkami účastníků. Klíčovou roli hraje facilitátor, který umí setkání připravit a následně jím účastníky bezpečně provést.
Podrobné informace o metodě facilitace najdete v našem článku Co je facilitace a kdo je facilitátor.