Články

Při komunikaci ve skupině lidí budete vždy řešit jednu důležitou věc – pozornost účastníků. Faktorů, které na ni mají vliv, je celá řada, a proto vám v tomto článku...
V dnešní době naleznete nepřeberné množství článků o zpětné vazbě (angl. feedback). Při vzdělávání v oblasti komunikace, slyším téměř vždy dotaz, jak správně poskytnout...
Představte si běžnou pracovní poradu: jednací místnost, kolem stolu asi deset lidí, v čele sedí šéf a vysvětluje ostatním situaci. Do konce roku je potřeba vypracovat...
V oblasti komunikace můžete v současnosti sledovat řadu nových trendů a pojmů. Abyste se v nich lépe zorientovali, zaměřili jsme se v tomto článku na tři z nich -...
Ať už studujete, jste zaměstnaní nebo podnikáte, dříve nebo později se dostanete do situace, kdy vám vaše povinnosti a úkoly přerostou přes hlavu. Velký tlak...
Porada týmu
Pokud pracujete v týmu, mohou být jedním z nejefektivnějších způsobů koordinace společné porady. Realita týmových porad je však často až tragicky opačná. Zdlouhavé...
Každý z nás se rodí jako lídr. Odvážný, sebevědomý, s chutí objevovat svět, tvořivý, soustředěný a se spoustou energie. Měli jsme odvahu dělat věci, které jsme dělat...
Chcete být sebejistější, mít více v klidu a spokojenosti? Poznejte svoje silné stránky a naučte se je více využívat v práci, ve vztazích i ve volném čase. V dnešním...
Zájem o myšlenkové mapy opět roste, přestože je používal už Leonardo da Vinci, a Tony Buzan začal tuto techniku popularizovat už před více než 40 lety. V dnešním článku...
Leader týmu
Lídr, vůdce, vedoucí... V poslední době často skloňované slovo. Někdo tvrdí, že je jich málo, někdo se jím chce stát, někdo si myslí, že je nutné se jím narodit, někdo...
Produktivita nebo efektivita?
Pokud se zajímáte o témata managementu, vedení nebo výkonnosti, určitě jste už mnohokrát narazili na pojmy efektivita a produktivita. Protože se často setkávám s tím, že...
všímavost mindfullness pozornost soustředění
Každý den se v našem okolí a dokonce i v nás samotných odehrává ohromné množství jevů a událostí. Naše schopnost tyto jevy registrovat a uvědomovat si je určuje, jak...
Zen To Done - jednoduchost
Zjednodušovat je mnohem těžší než věci komplikovat (Steve Jobs). Dokonalost je nekonečná jednoduchost (Leonardo Da Vinci). KISS - keep it simple stupid! Kolik podobných...
Zen To Done
Když se lidí ptám, jaký je rozdíl mezi návykem a rutinou, často odpovídají, že je to totéž. V dnešním článku chci ukázat, v čem se návyk a rutina od sebe liší, a proč...
Leadership
V diskusích s mnoha lidmi se často setkávám s názorem, že jejich vztah s nadřízeným by mohl být lepší. Vedoucí by podle nich měl projevovat více zájmu, empatie,...
tvořivost kreativita
Zdá se vám název článku nesmyslný? Výborně, jste na správné cestě. V tomto článku se dozvíte, proč je hranice mezi kreativitou a šílenstvím tenká, a jak ji můžeme...
vedení týmu
Pracujete ve vedoucí pozici, vedete tým nebo celou firmu? Pak určitě nejste jediní, o kom si vaši podřízení už někdy pomysleli, že byste se jako šéf mohl v některých...
efektivita a produktivita
Neustále se setkávám se záměnou dvou základních pojmů v oblasti organizace lidské činnosti. Jsou to pojmy produktivita a efektivita. Existuje nespočet slovníkových a...
produktivita a GTD
V dnešním článku blíže představím pět nejčastějších problémů, se kterými se můžete setkat, při používání timemanagementového systému GTD (Getting things done) a současně...